Usein kysytyt kysymykset / tärkeää

1. Milloin rahat ovat tililläni?
Päätös lainasta tai lainasopimuskesta tehdään muutamassa minuutissa ja siitä ilmoitetaan sinulle tekstiviestilla tai kotisivun kautta. Laina siirretään Lainanottajan tilille 3 pankkipäivän kuluessa. Mikäli Lainanottaja haluaa nostamansa lainan käyttöönsä heti, Lainanottajan tulee valita lainan noston yhteydessä tarjolla oleva Express-palvelu.

2. Onko minulla avoimia laskuja teille?
Pyydämme laskujen saldot tarkistamaan itsepalvelusta tai sinulle lähetettyjen laskujen perusteella viitenumerolla.
Et voi maksaa vanhentuneen laskun mukaan. Jokaiselle laskulle on annettu oma viitenumero. Laskun saldon voit tarkistaa sinulle lähetetystä laskusta, itsepalvelusta tai soittamalla asiakaspalveluumme ja ilmoittamalla oman henkilökohtaiset tiedot ja laskun viitenumeron.

3. Onko maksamani suoritus jo kirjautunut?
Käytäthän maksaessa aina viitenumeroa, jotta maksusi kohdistuu oikein!
Maksujen kirjautuminen vie 1-2 pankkipäivää. Mikäli maksaessa käytät laskun viitenumeroa, suoritus kohdistuu laskullesi automaattisesti 2 pankkipäivässä, usein jo seuraavana päivänä. Mikäli maksu on tehty viikonloppuna tai yleisenä juhlapäivänä maksun kohdistuminen laskulle saa viedä 4 pankkipäivää.

4. Mikä on laskuni saldo tällä hetkellä?
Kaikkien laskujen saldot voit tarkistaa itsepalvelussamme tai sinulle lähetetystä laskusta. Itsepalveluyhteyden löydät lainanantajan verkkosivulta. Mikäli tarvitset apua, pyydämme soittamaan asiakaspalvelun numeroon 0600 922 42 (2.95 euroa/min + mpm/pvm).
Laskun voit aina tarkistaa laskun viitenumerolla.

5. Miten voin siirtää lainan eräpäivää?
Lainoille voit tarvittaessa tilata eräpäiväsiirron. Eräpäiväsiirron saat tilata soittamalla asiakaspalvelun numeroon tai tekstiviestin kautta (katso sopimusehdot).
Eräpäivänsiirto 7 vrk maksaa 5.00 euroa ja siitä lähetetään sinulle erillinen lasku.
Lainan eräpäivän toistuvan siirron voit tilata vasta sen jälkeen, kun edellisestä siirrosta on maksettu 5.00 euroa sekä suoritus on kirjautunut laskulle.
Maksut kirjautuu yleensä 2 pankkipäivässä.

6. Haluan perua hakemani lainan.
Mikäli laina on mennyt meiltä jo maksuun sekä sinulle on lähetetty vahvistus maksusta, pyydämme soittamaan asiakaspalveluumme sekä pyytämään ohjeet ja maksutiedot lainan palautusta varten.
Lainanottajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä Lainasopimus etämyyntitilanteessa ilmoittamalla siitä Lainanantajalle 14 päivän kuluessa siitä ajankohdasta, kun Lainanottaja on pysyvällä tavalla saanut haltuunsa Lainasopimuksen ja lainaa koskevat ennakkotiedot.  Peruutusilmoituksen voi tehdä kirjallisesti määräajassa osoitteeseen:
P2P Finland Oy
PL 323
00121 Helsinki

Tai sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@p2pfinland.fi
Mikäli Lainasopimukseen on liitetty muita palveluja, peruuntuvat myös muut palvelut peruutusilmoituksen perusteella.
Peruutusoikeutta ei ole, kun Lainasopimukseen tehdään muutoksia Lainanottajan pyynnöstä.
Lainanottajan on palautettava Lainasopimuksen perusteella saamansa varat korkoineen viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä. Takaisinmaksettava määrä on tarkistettava asiakaspalvelusta koron laskemista varten. Korko määräytyy luoton todellisen vuosikoron mukaisesti koko siltä ajalta, jonka laina on ollut Lainanottajan käytettävissä.
Jos Lainasopimuksen perusteella saatuja varoja ei ole palautettu 30 päivän kuluessa, peruutus raukeaa ja Lainasopimus jatkuu tällöin entisin ehdoin.

7. Haluan irtisanoa lainasopimuksen.
Mikäli kaikki edelliset lainat ja palvelulaskut on maksettu, pyydämme soittamaan asiakaspalveluun. Yleiset lainaehdot, kohta 10.  Lainanottajalla on oikeus irtisanoa laina muutosten yhteydessä ilmoittamalla siitä todisteellisesti Lainanantajalle. Irtisanomisen jälkeen jäljellä oleva laina on maksettava loppuun Lainasopimuksen ehtojen mukaisesti.

8. Maksoin ilman viitettä / väärällä viitenumerolla.
Mikäli maksu ei ole kohdistunut, pyydämme soittamaan asiakaspalvelun numeroon 0600 922 42 (2.95 euroa/min + mpm/pvm), ilmoittamaan päivämäärän, milloin maksoit, maksetun summan. Mikäli suoritusta ei löydetä puhelun perusteella, pyydämme lähettämän kuittikopion asiakaspalveluumme sähköpostitse.

9. Miten voin päivittää yhteistietoni.
Sopimuksen mukaan on Lainanottajalla velvollisuus hoita omat tiedot lainanantajan luona ajan tasalla.
Henkilötietojen uusimiseksi ole yhteydessä asiakaspalveluun 0600 922 42 (2.95 euroa/min + mpm/pvm) tai päivitä tiedot (tilinumero, laskutusosoite, puhelinnumero ym.) lainanantajan kotisivun kautta käyttäen henkilökohtaisia pankkitunnuksia.

10. Kuinka voin tiedustella tai valittaa minulle lähetetystä tarjouksesta?
Mikäli sinulla on kysyttävää saamastasi mainonnasta tai haluat ilmoittaa lähettäjälle saamasi ilmoituksen sisällöstä / käytöstä, lähetä viesti kirjallisesti seuraavaan osoitteeseen: PL 323, 00121 HELSINKI tai sähköpostitse osoiteseen; asiakaspalvelu@p2pfinland.fi