Hyvä asiakas. Palveluissamme on tällä hetkellä teknisiä ongelmia. Pahoittelemme aiheutunutta haittaa. Ilmoitamme välittömästi kun tekniset ongelmat ovat ratkaistu ja palvelut ovat valmiina käyttöön. Jos sinulla on kysyttävää palvelusta tai laskuista, pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@p2pfinland.fi tai soita numeroon 0600 922 42 (1,93€/min+pvm).
UKK - Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset / tärkeää

1. Milloin rahat ovat tililläni?

Päätös lainasta tai lainasopimuksesta tehdään muutamassa minuutissa ja siitä ilmoitetaan sinulle tekstiviestillä tai kotisivun kautta. Laina siirretään Lainanottajan tilille 3 pankkipäivän kuluessa. Mikäli Lainanottaja haluaa nostamansa lainan käyttöönsä heti, Lainanottajan tulee valita lainan noston yhteydessä tarjolla oleva Pikasiirto lisäpalvelu.

2. Onko minulla avoimia laskuja teille?

Pyydämme laskujen saldot tarkistamaan itsepalvelusta tai soittamalla asiakaspalveluun. Et voi maksaa vanhentuneen laskun mukaan. Jokaiselle laskulle on annettu oma viitenumero. Laskun saldon voit tarkistaa sinulle lähetetystä laskusta, itsepalvelusta tai soittamalla asiakaspalveluumme ja ilmoittamalla oman henkilökohtaiset tiedot ja laskun viitenumeron.

3. Onko maksamani suoritus jo kirjautunut?

Käytäthän maksaessa aina oikeata viitenumeroa, jotta maksusi kohdistuu oikein! Maksujen kirjautuminen vie 1-2 pankkipäivää. Mikäli maksaessa käytät laskulle annettua viitenumeroa, suoritus kohdistuu laskullesi automaattisesti 2 pankkipäivässä, usein jo seuraavana päivänä. Mikäli maksu on tehty viikonloppuna tai yleisenä juhlapäivänä maksun kohdistuminen laskulle saa viedä 4 pankkipäivää.

4. Mikä on laskuni saldo tällä hetkellä?

Kaikkien laskujen saldot voit tarkistaa itsepalvelussamme tai sinulle lähetetystä laskusta. Itsepalveluyhteyden löydät lainanantajan verkkosivulta. Mikäli tarvitset apua, pyydämme ystävällisesti soittamaan asiakaspalvelun numeroon 0600 922 42 (1.93 euroa/min + mpm/pvm).

5. Miten voin siirtää lainan eräpäivää?

Lainoille voit tarvittaessa tilata eräpäiväsiirron. Eräpäiväsiirron saat tilata tekstiviestin kautta (katso sopimusehdot). Eräpäivänsiirto 14 vrk maksaa 5.00 euroa ja siitä lähetetään sinulle erillinen lasku.

Lainan eräpäivän toistuvan siirron voit tilata vasta sen jälkeen, kun edellisestä siirrosta on maksettu 5.00 euroa sekä suoritus on kirjautunut laskulle. Maksut kirjautuu yleensä 2 pankkipäivässä.

6. Haluan perua hakemani lainan.

Mikäli laina on mennyt jo maksuun sekä sinulle on lähetetty vahvistus maksusta, pyydämme soittamaan asiakaspalveluumme sekä pyytämään ohjeet ja maksutiedot lainan palautusta varten.

Lainanottajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä Lainasopimus etämyyntitilanteessa ilmoittamalla siitä Lainanantajalle 14 päivän kuluessa siitä ajankohdasta, kun Lainanottaja on pysyvällä tavalla saanut haltuunsa Lainasopimuksen ja lainaa koskevat ennakkotiedot. Peruutusilmoituksen voi tehdä kirjallisesti määräajassa osoitteeseen:

P2P Finland Oy
PL 323
00121 Helsinki

Tai sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@p2pfinland.fi

Mikäli Lainasopimukseen on liitetty muita palveluja, peruuntuvat myös muut palvelut peruutusilmoituksen perusteella.

Peruutusoikeutta ei ole, kun Lainasopimukseen tehdään muutoksia Lainanottajan pyynnöstä.

Jos Lainasopimuksen perusteella saatuja varoja ei ole palautettu 30 päivän kuluessa, peruutus raukeaa ja Lainasopimus jatkuu tällöin entisin ehdoin.

Lainanottajan on palautettava Lainasopimuksen perusteella saamansa varat korkoineen viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä. Takaisin maksettava määrä on tarkistettava asiakaspalvelusta koron laskemista varten. Korko määräytyy luoton todellisen vuosikoron mukaisesti koko siltä ajalta, jonka laina on ollut Lainanottajan käytettävissä.

7. Haluan irtisanoa lainasopimuksen.

Mikäli kaikki edelliset lainat ja palvelulaskut on maksettu, pyydämme soittamaan asiakaspalveluun. Yleiset lainaehdot, kohta 10. Lainanottajalla on oikeus irtisanoa laina muutosten yhteydessä ilmoittamalla siitä todisteellisesti Lainanantajalle. Irtisanomisen jälkeen jäljellä oleva laina on maksettava loppuun Lainasopimuksen ehtojen mukaisesti.

8. Maksoin ilman viitettä / väärällä viitenumerolla.

Mikäli maksu ei ole kohdistunut, pyydämme soittamaan asiakaspalvelun numeroon 0600 922 42 (1.93 euroa/min + mpm/pvm), ilmoittamaan maksun päivämäärän sekä maksetun summan. Mikäli suoritusta ei löydetä puhelun perusteella, pyydämme lähettämän kuittikopion asiakaspalveluumme sähköpostitse.

9. Miten voin päivittää yhteistietoni.

Sopimuksen mukaan on Lainanottajalla velvollisuus hoitaa omat tiedot lainanantajan luona ajan tasalla.

Henkilötietojen uusimiseksi ole yhteydessä asiakaspalveluun 0600 922 42 (1.93 euroa/min + mpm/pvm) tai päivitä tiedot (tilinumero, laskutusosoite, puhelinnumero ym.) lainanantajan kotisivun kautta käyttäen henkilökohtaisia pankkitunnuksia.

Henkilötietoja voit päivittää itsepalveluportaalissa. https://itsepalvelu.p2pfinland.fi/

10. Kuinka voin tiedustella tai valittaa minulle lähetetystä tarjouksesta?

Mikäli sinulla on kysyttävää saamastasi mainonnasta tai haluat ilmoittaa lähettäjälle saamasi ilmoituksen sisällöstä / käytöstä, lähetä viesti sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@p2pfinland.fi

11. Markkinointiesto

Mikäli et halua meiltä markkinointiviestintää, niin lähetä maksuton viesti VPI ESTO numeroon 12123. Viesti tulee lähettää siitä numerosta, jonka olet rekisteröinyt järjestelmään. Mikäli VPI ESTO-viesti ei toiminut, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@p2pfinland.fi jotta voimme asettaa eston manuaalisesti. Markkinointieston aktivoiminen järjestelmässä tulee voimaan yleisesti heti tekstiviestin lähettämisen jälkeen.

12. Lainaesto

Henkilökohtaisen lainaeston saat lähettämällä maksuton viestin VPI KIELTO numeroon 12123. Viesti tulee lähettää siitä numerosta, jonka olet rekisteröinyt järjestelmään. Lainakielto tulee voimaan heti tekstiviestin lähettämisen jälkeen. Mikäli KIELTO-viesti ei toiminut, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@p2pfinland.fi

13. Mitä ehtoja minun tulee täyttää saadakseni lainaa?

Hakijan tulee olla 18 vuotta täyttänyt, Suomessa vakituinen kotikunta, jolla ei ole aikaisempia maksuhäiriöitä ja joka on hoitanut raha-asiansa vastuullisesti, eikä hänellä ole erääntyneitä lainoja muissa P2P Finland Oy palveluissa.

14. Miten voin hakea lainaa?

Lainaa voit hakea joko sivuillamme olevalla lomakkeella tai tekstiviestillä.

15. Milloin voin hakea lainaa?

Portaalin kautta hakemuksia voi tehdä joka päivä vuorokauden ympäri. Hakemukset käsitellään ja lainat maksetaan Lainanottajien tileille päivittäin 7-23 *.

16. Miten nopeasti saan lainapäätöksen?

Mikäli olet hakenut lainaa sivuillamme olevalla lomakkeella, saat päätöksen heti kun hakemuksen tiedot on tarkistettu. Normaalisti tähän ei mene kuin muutama minuutti.

17. Kuinka turvallinen palvelu on?

Teemme kaiken mahdollisen, että käsittelemämme tiedot on suojattu parhailla tavalla. Noudatamme toiminnassa kaikkia henkilötietojen hallintaa ja suojaa koskevia vaatimuksia.

18. Miksi en saanut lainaa?

Mikäli lainapäätös on kielteinen, niin useimmiten syynä on ollut joku seuraavista:

– Virheelliset tiedot lainahakemuksessa.
– Ikäraja
– Hakijalla on aikaisempi erääntynyt tai erääntymätön laina
– Hakijalla on aikaisempia maksuhäiriöitä

HUOM! Lainanantaja myöntää lainoja ainoastaan siinä tapauksissa, joissa hän voi olla varma lainanottajan maksukyvystä ja maksukäyttäytyminen on ollut hyvä.

19. Mikä on todellinen vuosikorko?

Todellista vuosikorkoa käytetään, jotta lainanottajat voivat vertailla lainojen kustannuksia. Todellinen vuosikorko ei anna oikeaa kuvaa lainan todellisista kustannuksista vaan on laskettu kuin laina jatkuisi koko vuoden.

20. Voinko maksaa lainani takaisin aikaisemmin?

Lainan voi maksaa takaisin myös ennen eräpäivää, ilman lisäkustannuksia.

21. Olen maksanut lainani tänään, milloin voin hakea uutta lainaa?

Voit hakea uutta lainaa heti kuin edellisen lainan suoritus on kirjautunut tilillemme. Normaalisti suorituksen kirjautumiseen menee 1-2 vuorokautta.

22. Mitä teen, mikäli minulla on vaikeuksia maksaa laina takaisin ajallaan?

Mikäli sinulla on vaikeuksia suorittaa lainasi eräpäivänä, niin ole välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme.